رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از خریدتبلت های مورد نیاز فرزندان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) با اولویت بانوان سرپرست خانوار خبرداد.

  • کد خبر: 4115
  • /
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - 9:39 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان: هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز27دی ماه1399با 2دستور کار 1- ارایه گزارش برنامه ها،عملکرد ومهمترین اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت هایی اجرایی آبخیزداری حفاظت اصلاح توسعه و بهره برداری بهینه و پایدار از منابع طبیعی و مشکلات مربوطه 2- یک مورد مصوبات کارگروه زیر بنایی،توسعه روستایی عشایری شهری وآمایش سرزمین و محیط زیست موضوع نامه شماره 98393مورخ16/10/99اداره کل راه و شهرسازی خوزستان؛با حضور امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزارشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: چندین موضوع مهم درجلسه امروز که یکی از آن موضوعات مربوط به گزارشی از طرف اداره کل منابع طبیعی خوزستان در ارتباط با عملکرد وبرنامه های آن دستگاه درحوزه آبخیزداری،موضاعات مقابل با ریزگردها واحیا کانونهای تولید ریزگردهای داخلی وهمچنین اقداماتی که در ارتباط با توسعه گیاهان دارویی در استان خوزستان ارائه دادند؛ مطرح شد.

امید حاجتی افزود: یک اتفاق خیلی خوبی که امسال در حوزه منابع طبیعی انجام شد و در دستورکارقرارگرفته است، مشارکت اداره ثبت واسناد و اداره کل منابع طبیعی استان می باشد که کلیه اراضی ملی طرح کاداستر انجام شود تا ان شاءالله با اجرای این طرح ما شاهدخواهیم بود که دیگرهیچ گونه زمین خواری در استان خوزستان اتفاق نخواهد افتاد و همچنین در واقع به پاسخگویی اراضی مورد نیاز برای امرسرمایه گذاری دراستان سرعت بخشیده شود.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان ادامه داد: موضوع دیگری که امروز به بحث آن پرداخته شد مربوط می شود به پروژه های فولاد اندیمشک که مورد بررسی وتصویب قرارگرفت.ان شاءالله شروع این پروژه کلیک خواهد خورد و ما شاهد سرمایه گذاری در شهرستان اندیمشک خواهیم بود.

حاجتی بیان کرد: همچنین طرح های پژوهش کاربردی که در طول یکسال گذشته شناسایی شد،امروز به تصویب رسید تا در فرصت باقی مانده بتواندکمک کنند به تصمیم گیری و تصمیم سازی های مناسب تر در استان.

امیدحاجتی اعلام کرد:تفاهم نامه بسیار ارزشمند که مابین شریعتی استاندار استان خوزستان و سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور امضاء شد، ما شاهد این خواهیم بود که تمامی تبلت های مورد نیاز فرزندان تحت پوشش کمیته امداد با اولویت بانوان سرپرست خانوار در اختیارآنها قرار بگیرد،تا نداشتن لوازم و تجهیزات مورد نیاز، در شرایط که ما در فضای کرونا هستیم و آموزش بصورت مجازی در حال انجام می باشد آنها را بازمانده از تحصیل نکند، این تفاهم نامه به ارزش 40میلیاردتومان که 60%آن را استان و 40% را کمیته امدادکشور تعهد کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین حدود 231میلیارد تومان پروژه هایی که کمک میکند به بهبود شرایط محیط زیستی را در هفته گذشته با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشوربه توافق رسیدیم،تابتوانیم بخش قابل ملاحظه ایی از منابع قانون ارزش افزوده و آلایندگی را به سمت بهبود شرایط زیست محیطی در استان خوزستان را هدایت کنیم. این پروژه ها عمدتا درحوزه مدیریت پسماند جمع آوری فلرهای نفتی و کمربند سبز می باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *