ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزارشد

  • کد خبر: 3040
  • /
  • ۲ مهر ۱۳۹۸ - 1:28 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، امید حاجتی رئیس این سازمان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که پیش از ظهر سه شنبه 26 شهریور ماه98 در محل استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: امروز چندین دستور کار مهم داشتیم که بر اساس آن ابتدا به بررسی گزارش احیای محور گردشگری منطقه هفت شهرداری اهواز پرداخته شد که از جمله مواردی است که درکارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری شورای تخصصی خبرگان برنامه ریزی وتوسعه استان انجام شده ولی درکارگروه مربوطه مورد توجه قرار نگرفته و حسب تصمیمات قبل مقررشد در این شورا مطرح گردد.

وی افزود: چنانچه برخی مسائل در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد کم توجهی قرار بگیرد و یا بررسی نشود شورای برنامه‌ریزی راسا ورود می کند و اگر لازم باشد با پشتوانه شوراهای خبرگان برنامه ریزی تصمیم گیری توصیه هایی را به دستگاه های ذیربط ارائه می کند تا بتوانیم از این ظرفیت خوب تصمیم سازی در همه ابعاد بهره برداری کنیم.

حاجتی با تأکید بر احیای بافت فرسوده در کلان‌شهر اهواز گفت: احیای بافت فرسوده منطقه ۷ کلان‌شهر اهواز و وجود ظرفیت گردشگری در منطقه نه‌تنها بخش مهمی از مشکلات منطقه را برطرف می‌کند بلکه به توانمندسازی ساکنین کمک کرده و می‌تواند برای آنها تولید ثروت کند و مقرر شد: کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در مدت 6 ماه با همکاری شهرداری اهواز و میراث فرهنگی و با استفاده از این مطالعه یک طرح بصورت پایلوت تهیه وطرح اجرایی آن بگونه ای باشد که به مدت 2 سال اجرا گردد وشرح وظايف دستگاههاي مرتبط نيز مشخص وقابل پيگيري باشد .

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت دستور کار دوم گزارشی درخصوص وضعیت تامین آب مورد نیاز فضای سبزعمومی شهری استان بود که با توجه به اهمیت فضای سبز در تعدیل دما، کاهش گرد و غبار و آلودگی های هوا، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا ، تاثیرات مثبت در روحیه شهروندان و ارتقا شاخص های سلامت ،چگونگی تامین آب مورد نیاز 44 میلیون مترمربع فضای سبز استان حائز اهمیت است.

حاجتی افزود : با توجه شرایط خشکسالی و بحران کم آبی استان خوزستان استفاده 36 درصدی از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز غیرمنطقی است. بنابراین اجرای طرح‌های جداسازی آب شرب از آب خام در شهرها راهکاری در جهت سازگاری با کم آبی و خشکسالی می باشدو در شورا مصوب شد: همه شهرداريها موظف به انجام و اجراي طرح مطالعه، طراحی و احداث شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهری هستند. سه شرط برای اولویت گذاری تامین اعتبار اینگونه طرح ها در نظر گرفته خواهد – شهرهايي كه مشكل آب شرب دارند در حالي كه تامين آب فضاي سبز آنها از آب شرب است – شهرهايي كه بيش از 50 درصد آبياري فضاي سبز از آب شرب استفاده مي كنند و – شهرداریهایی که مایل به مشارکت تامين منابع مالي بصورت دولت وشهرداريها بصورت 50 درصدي باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به ظرفیتهای ماده (53) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) در توسعه ورزش وزيرساختهاي مورد نياز گفت: باتوجه به عدم الزام دستگاه ها به اختصاص اعتبار بابت یک درصد ورزش مقرر شد چنانچه دستگاهي یک درصد اعتبارات خود را به این موضوع اختصاص دهد این 1 درصد بصورت 100 درصد تخصیص داده شود.

ازدیگر موارد مطرح شده مصوبات کارگروه امور زیر بنایی و شهر سازی بود که در مجموع6 طرح سرمایه گذاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که بدنبال آن امیدواریم شاهد رونق و ایجاد اشتغال در مناطق استقرار این سرمایه گذاریها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *