رتبه استان در فضای کسب و کار با توجه به جایگاه استان در تولید ناخالص کشور زیبنده استان خوزستان نیست

  • کد خبر: 2806
  • /
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - 6:36 ب.ظ
  • /
  • اخبار

 

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی خوزستان: پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان در سال 98 که ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 24 تیرماه در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزارشد.

دکتر حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه­ریزی بیان داشت : با توجه به دستور کار جلسه امروز عملکرد دستگاههای جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری در اعتبارات ملی تبصره 18 قانون بودجه 97 بررسی شد و به جهت اهمیت استفاده بیشتر از ظرفیت های این حوزه دستگاههای اجرایی ذیربط و بانک های عامل مربوطه باید تلاش مضاعفی در جذب این اعتبارات در مدت باقی مانده داشته باشند.

حاجتی افزود در دستور کار دوم بدلیل اهمیت و نقش بهبود فضای کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد کشور و استان ضمن معرفی سامانه دریافت،انعکاس وپیگیری شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار دادور ؛ به عمده چالش های استقرار کامل این سامانه در استان پرداخته شد.

دکتر حاجتی با اشاره به رتبه نامناسب فضای کسب و کار استان و عدم تناسب آن با جایگاه استان در تولید ناخالص داخلی کشور بیان داشت به جهت بهبود فضای کسب و کار استان همه دستگاه­های اجرایی موظفند حداکثر تا 15 روز کاری آینده نماینده خود را جهت استقرار سامانه دادور به معاونت اقتصادی استانداری معرفی نمایند و معاونت اقتصادی استانداری هرگونه عدم همکاری دستگاه های اجرایی استان را به دبیرخانه ستاد منعکس نمایند. همچنین به دلیل اهمیت موضوع در حال حاضر نیز پژوهشی با همکاری دانشگاه شهید چمران در راستای بهبود فضای کسب و کار استان در دست اقدام است که انتظار می­رود بررسی مولفه های مهم فضای کسب و کار استان و مطالعه دلایل جایگاه نامناسب استان به ارایه راهکار بهبود فضای کسب و کار پرداخته شود و این موضوع در دستور کار مستمر کارگروه اقتصادی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *