اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان خوزستان

  • کد خبر: 2911
  • /
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 10:18 ق.ظ
  • /
  • اخبار

اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال جاری به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و با حضور اعضاء شورای راهبری، روز دوشنبه 31تیرماه1398، در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار گردید. در این جلسه گزارش “ارزیابی استقرار طرح میز خدمت حضوری در دستگاه های اجرایی استان در سال 97” توسط وحدت معاون توسعه مدیریت سازمان ارایه گردید. ایشان بر لزوم تعامل دوسویه دستگاه های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت ارتقاء کیفیت ارایه خدمات در میز خدمت تاکید و بیان داشت به زودی نتایج ارزیابی استقرار میز خدمت در سال 97 به هریک از دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد تا دستگاه های اجرایی ضمن اطلاع از کاستی های خود در جهت رفع آن اقدام نمایند.

وی ضمن اظهار اینکه فرآیند ارزیابی میز خدمت فرآیندی مستمر است از آمادگی این سازمان در راستای رفع موانع موجود در این رابطه خبر داد.

گزارش دوم که در جلسه مطرح گردید گزارش “طرح سنجش میزان رضایت مردم از حقوق شهروندی در نظام اداری” بود که در 108 دستگاه اجرایی خدمت رسان استان، با حجم نمونه 9287 مراجعه کننده به دستگاه های مورد اشاره، در سطح 27 شهرستان و ادارات کل استانی اجرا گردید. دکتر قلانی مجری طرح تاکید نمود نظرات اعلام شده صرفاٌ در مورد همان دستگاه بوده و ارتباطی با نحوه خدمت رسانی در سایر دستگاه ها نداشته است. نمره میزان رضایت مردم از دستگاه های اجرایی بر اساس 5 مولفه میزان
آگاهی رسانی، میزان اعتماد، نحوه رفتار با مراجعان، کیفیت سخت افزار و فضای اداری و سایر موارد مرتبط، از 100نمره معادل 67/69 به دست آمده است. قلانی افزود در این طرح میزان رضایت در مردان بیشتر از زنان بوده است. همچنین با افزایش میزان تحصیلات میزان رضایت کاهش یافته و با افزایش سن پاسخگویان میزان رضایت افراد افزایش یافته است.

در ادامه وحدت با بیان اینکه ایجاد رضایتمندی از ارایه خدمات در دستگاه های اجرایی فارغ از وظیفه سازمانی، وظیفه ی انسانی است بر اهمیت آگاهی از احساس مردم نسبت به کیفیت ارایه خدمات در دستگاه های اجرایی تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد با تلاش دستگاه های اجرایی شاهد افزایش میزان رضایتمندی مراجعین از عملکرد دستگاه های اجرایی باشیم.

 

 

سومین دستور کار جلسه ارایه گزارش “اجرای طرح تدوین برنامه ارتقاء بهره وری” بود که توسط دکتر فرازمند مجری طرح ارایه گردید. در ادامه وحدت از اهمیت و آثار بهره وری از جمله بهبود اثربخشی و کیفیت خدمات ارایه شده به مردم و رضایتمندی کارکنان سازمان های دولتی و همچنین رضایت ارباب رجوع و مردم با اجرای این طرح سخن گفت و از چاپ مجلد گزارش های فاز اول و دوم این طرح (مطالعات و تدوین شاخص ها) خبر داد و از دستگاه های اجرایی منتخب در این طرح خواست که نهایت توان و ظرفیت کارشناسی خود را در همکاری با مجری جهت نیل به اهداف طرح به کار گیرند.

در پایان وحدت از تهیه و تدوین نظام نامه مدیریت بحران با هدف ایجاد انسجام در مقابله با حوادث غیرمترقبه و جلوگیری از سردرگمی در بحران ها خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *