احداث پارک کلر برای محصولات پایین دستی کلر و تکمیل زنجیره ارزش برای صنایع شیمیایی در کارگروه اقتصادی خوزستان مصوب گردید

  • کد خبر: 2969
  • /
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 8:20 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی خوزستان: دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 98 که ساعت 14 روز یکشنبه مورخ 20 مردادماه در محل سالن اجتماعات حوزه استاندار برگزارشد.

حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه­ریزی ضمن اشاره به دستور کار جلسه در خصوص پروژه مهم احداث آب شیرین کن و استحصال نمک از مخزن سدگتوند جهت واحدهای پارک کلر اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است و ضمن تکمیل زنجیر تولید و ارزش واحدهای پتروشیمی استان، ارزآوری و اشتغال زایی قابل توجهی نیز خواهد داشت.

امید حاجتی دبیر کارگروه افزود: در فاز اول این پروژه (واحد آب شیرین کن و استحصال نمک در محل سد گتوند) انجام خواهد شد. که ظرفیت تولید سالیانه 3.5 میلیون مترمکعب آب شرب و واحد استحصال نمک نیز امکان تولید سالیانه 500 تا 700 هزار تن نمک تصفیه شده را داراست و سپس واحد کلرآلکالی اجرا خواهد شد که طی آن مشتقات کلره حسب نیاز منطقه و تقاضای صادرات قابل تولید است. از جمله محصولاتی چون کاستیک سودا (با برآورد فروش 100 میلیون دلار)

دکتر حاجتی بیان نمود: در این جلسه که با حضور اعضای اصلی کارگروه ،دستگاه های ذیربط ، فرمانداران شوشتر وگتوند ونمایندگان شرکت آب و نیروی کشور تشکیل گردید، مقرر شد با توجه به ارزآوری این پروژه که سالیانه 600 میلیون دلار و اشتغال مستقیم نزدیک به 3200 نفر می باشد، زیر ساخت های مورد نیاز این پروژه با توجه ویژه تکمیل و تهیه گردد و دستگاههای اجرایی مربوطه در صدور مجوزها نهایت سرعت عمل را داشته باشند .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود در ادامه جلسه قرار بود ارائه سیاستهای فعال بازار کاراستان در سال 98 انجام شود که گزارش ارایه شده به برنامه هاي توليد و اشتغال اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي پرداخته بودو برنامه­های وزارت کار پاسخگوی نیازهای بازار کار استان نمی باشد. وی ادامه داد: سیاستگذاری و تعیین اولویتها بدون شناخت وضعیت عرضه و تقاضا و ویژگیهای بازار کار استان امکانپذیر نخواهد بود و از دانشگاه چمران خواستند نسبت به انجام مطالعه ای جامع در این خصوص بااستفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و همکاری دستگاه های ذیربط به ارایه راهکارهای مربوطه حداکثر ظرف مدت 3 ماه اقدام نماید.

حاجتی اظهار داشت در 4 بخش ارایه شده اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي با همکاری دستگاههای ذیربط به اصلاح برنامه خود اقدام نماید در بخش کارآفرینی و نهاد سازی آن با همکاری و استفاده از ظرفیتهای پارک علم و فناوری استان برنامه های خود رادر این حوزه برای به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند. همچنین در حوزه مشاغل خانگی و مهارت آموزی محوریت را بدلیل کمبود اعتبارات به ایجاد اشتغال درحوزه صنایع دستی و گردشگری معطوف کنیم و در حوزه کارورزی از ظرفیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *