سند توسعه شیلات استان خوزستان درسومین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مورد بررسی قرارگرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی خوزستان، سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 98 که ساعت 14 روز یکشنبه مورخ 12 آبان ماه در محل سالن شهیدرجایی استانداری برگزارشد.

حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه­ریزی خوزستان ضمن اشاره به دستور کار جلسه در خصوص سندتوسعه شیلات استان اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه های مهم استان بوده که مدت 5 سال مطالعه آن طول کشیده است،ولی متاسفانه ملاحظات زیست محیطی و تاییدیه سازمان آب وبرق و توجه به تقاضا و بازار تولیدات آبزیان در تدوین سند توسعه شیلات خوزستان موردتوجه قرار نگرفته است و ظرف یک ماه آینده باید تاییدیه نهایی سازمان محیط زیست خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان اخذ شود تا اگر حمایتی لازم باشد انجام شود مشخص باشد. همچنین در خصوص اینکه این تولیدات برای چه تقاضایی سامان دهی می شوند نیز باید بازنگری شود.

امید حاجتی دبیر کارگروه گفت: بنابراین باید به این سه موضوع توجه شود و تا زمانی که تایید سازمان محیط زیست و آب وبرق خوزستان اخذ نشده نمی توان اظهار داشت سند توسعه شیلات خوزستان تدوین شده است.

وی افزود: همچنین باید توجه شود این طرح چه جایگاهی در برنامه های شیلات کشور دارد و در سند ظرفیت استانی و ملی شیلات نیز باید تفکیک شود،اگر شیلات کشور به این نتیجه رسید که تولید آبزی پروری در خوزستان اقتصادی و به صرفه تر است اجازه فعالیت در دیگر مناطق کشور را ندهد. همچنین بدانیم چه آبزیانی برای صادرات باید تولید کنیم. همچنین تولیدات به گونه ای باشد که نیاز بازار داخل را پوشش دهد و نیم نگاهی به بازار خارج از کشور داشته باشد که شیلات ایران این مدیریت صادرات را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *