چالش ها و آخرین اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب استان در یازدهمین شورای برنامه ریزی با حضور دکتر نوبخت بررسی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بعداز ظهر امروز شنبه 30 آذر ماه 98 در محل سالن شهید رجایی مهمانسرای استانداری و با حضور جناب آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مهندس تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و جناب آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان عنوان کرد: در اسفند ۹۵ پس از این سفر رییس جمهورمحترم به استان خوزستان برنامه ای برای حوزه های آب و فاصلاب، ریزگردها، تسطیح اراضی و … استان تدوین و پس از آن در نوروز سال ۹۶، برای حل مشکلات بخش های مختلف استان تحت عنوان مصوبه 15 فروردین 96 حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. جلسه امروز شورا بررسی مهمترین اقدامات انجام شده
دستگاه های اجرایی استان براساس مصوبه مورخ 15/1/96 هیات محترم وزیران با تاکید بر مشکلات آب و فاضلاب بود.

وی افزود : این مصوبه شامل 4 بخش : الف) رفع مشکلات آب ، فاضلاب و برق استان خوزستان ب) تثبیت کانون های ایجاد گرد و غبار با منشأ داخلی در استان و علاج‌بخشی رودخانه کارون و رفع آلودگی آن پ) تکمیل و اتمام طرح احیای اراضی کشاورزی (طرح 550 هزار هکتاری) ت) اقدامات لازم جهت تسهیل تأمین منابع مالی خارجی و داخلی است لازم بذکر است اگر اقدامات انجام شده از محل اعتبارات تخصیص یافته این مصوبه که در حوزه های مختلف تاکنون انجام شده، انجام نمی گرفت، خسارات وارد شده قطعا بیشتر از خسارت های کنونی بود.

امید حاجتی گفت این جلسه چندین مصوبه داشت که از مهمترین مصوبات این جلسه پرداخت مبلغ ده میلیون تومان به صورت بلاعوض برای حدود 2500 خانوارخسارت دیده که خانه های آنها دچار آبگرفتگی شده برای خرید لوازم خانگی و تعمیرات جزیی در نظر گرفته شده است و مبلغ 250 میلیارد ریال بابت این موضوع به استان ابلاغ شد . همچنین در خصوص تکمیل طرح های شبکه فاضلاب استان خوزستان مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل شبکه آب و فاضلاب خوزستان از محل صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده تا با اجازه رهبری تخصیص داده شود.

حاجتی گفت: از دیگر مصوبات این جلسه تخصیص 100 درصد طرح های مرتبط با مصوبه فروردین ماه ۹۶ استان خوزستان که از بودجه عمومی درحال اجرا هستند با اولویت آب و فاضلاب انجام وتا پایان دیماه پرداخت خواهد شد. همچنین مقرر شد پیشنهاد تمدید مدت افزایش زمان این مصوبه تا 1400 نیز در هیات دولت طرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *