سومین جلسه کمیته آمار و برنامه ریزی مناطق حاشیه ای شهر اهوازبا موضوع ارایه برنامه تدوین شده برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی خوزستان، سومین جلسه کمیته آمار و برنامه ریزی مناطق حاشیه ای شهر اهواز ساعت 13 روز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 به ریاست امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و رئیس کمیته آمار و برنامه ریزی مناطق حاشیه ای شهر اهواز وبا حضور دستگاههای ذیربط در محل سالن جلسات طبقه سوم این سازمان برگزارشد.

حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: شهر اهواز سومین شهر وسیع ایران پس از شهرهای تهران و مشهد می باشد. یکی از دلایل رشد و گسترش بی‌رویه شهر اهواز مسئله حاشیه نشینی آن است در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر آن شده است که سند محلات «مناطق حاشیه ی غرب شهر اهواز» را برای 13 محله تدوین نماید. این محلات شامل: گلدشت وگلبهار، کروشات، زعفرانیه، مندلی، سلیم آباد، ملاشیه، مهاجرین، کریشان، سیاحی، سادات، عین دو، علوی و رزمندگان می باشند. بر اساس نتایج سرشماری سال 1395، این محلات 10 درصد مساحت و 11 درصد از جمعیت شهر اهواز را در بردارند.

حاجتی در ادامه بیان نمود: در تدوین این برنامه توجه به مسئله بهداشت (جمع آوری فاضلاب و هدایت آبهای سطحی)، آموزش و فرهنگ و توانمندسازی اقتصادی ساکنان در اولویت قرار دارند. همچنین ایشان برای تثبیت مناطق حاشیه پیشنهاد دادند که اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری اهواز جهت حل مشکل سند مالکیت زمین ها اقدام نماید.

امید حاجتی اضافه کرد: در پایان ضمن استخراج پروژه های اولویت دار در زمینه فاضلاب، ایجاد پایگاه های بهداشتی و ایجاد مراکز فرهنگی از جمله؛ فرهنگستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه ها مقرر شد که ارائه خدمات به محلات مناطق حاشیه ای به صورت مرحله ای و در صورت مشارکت فعالانه و موثرساکنان مناطق حاشیه ای انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *