برگزاری دومین جلسه هماهنگی فروش و مولدسازی اموال غیر منقول دولتی در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان دومین جلسه هماهنگی فروش و مولد سازی اموال غیر منقول دولتی در استان خوزستان برگزار شد.

جناب آقای حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پاسخ به این سوال که تا کنون در این راستا چه اقداماتی انجام شده است اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود در بخش اعتبارات هزینه‌ای استان و عدم امکان رفع کسری بودجه از محل سایر منابع و محدودیت‌های آیین نامه اجرایی فروش و مولد سازی اموال غیر منقول دولتی مصوب هیئت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان پیشنهادی در خصوص ایجاد ظرفیت‌هایی برای رفع مشکلات اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمود. پیگیری‌های مکرر اینجانب منتج به ابلاغ بخشنامه‌ای از طرف جناب آقای دکتر نوبخت به استان‌ها گردید. که براساس آن درآمد حاصل از فروش اموال مازاد تا سقف 286 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای استان اضافه خواهد شد که بالا ترین سقف بین استان‌های کشور می‌باشد تا توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اولویت دستگاه اجرایی فروشنده اموال بین دستگاه‌های اجرایی تابع بودجه هزینه‌ای توزیع گردد. ضمناً براساس ظرفیت ایجاد شده مشکلات بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های فاقد اموال مازاد نیز قابل حل خواهد بود.

ایشان تصریح کرد: تنها راه رفع کسری بودجه سال جاری استان، اجرایی نمودن بخشنامه مذکور می‌باشد. دستگاه‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده می‌توانند مشکلات کسری بودجه هزینه‌ای سال جاری را اعم از پاداش پایان خدمت و مطالبات بازنشستگان، تأمین اعتبار مورد نیاز افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، هزینه‌های اجتناب ناپذیر و اعتبارات مربوط به بازخرید کارکنان مازاد رسمی و غیر رسمی بر طرف نمایند.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی دبیرخانه محترم کارگروه مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت یک هفته کاری املاک مازاد را با رعایت صرفه و صلاح دولت جهت بررسی و ادامه فرآیند به دبیرخانه کارگروه استانی اعلام نمایند تا انشاالله در اسرع وقت امکان رفع مشکلات اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *