برگزاری سومین جلسه شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان خوزستان

  • کد خبر: 3686
  • /
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - 9:41 ق.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، سومین جلسه شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان خوزستان در روز یک شنبه، دوم شهریورماه سال جاری در محل سالن اجتماعات حوزه استاندار برگزار گردید.

در ابتدا آقای حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی و دبیر شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان خوزستان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ، بیان داشت در سال گذشته و پس از پیگیری­های مکرر به دستور مقام معظم رهبری و حمایت دولت محترم مقرر شد مبلغ 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی طی دو سال جهت تکمیل شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یابد. از آنجائیکه حجم قابل ملاحظه­ای از منابع اعتباری استان به طرح مذکور و به جهت رفع معضل مزمن که از آرزوهای تاریخی شهروندان اهواز می­باشد تعلق گرفته لذا می­بایست ضمن تبیین اقدامات انجام گرفته تاکنون، در جلسه آتی شورا، برنامه اجرایی بصورت مفصل و به تفکیک مناطق و فازبندی طرح از سه منظر فنی (در شورای فنی استان)، برنامه ه­ای (در شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان) و انتظارات مردمی (تشریح ابعاد و خروجی ملموس طرح در رسانه­ ها) با ادبیات مشخص و شفاف از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز مطرح گردد.

ایشان پس از ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان داشتند که با توجه به اینکه از ابتدای ایجاد طرح شبکه فاضلاب اهواز تا کنون طرح مذکور 41% پیشرفت داشته و پیش ­بینی می­گردد پس از اختصاص اعتبار 100 میلیون یورو طی دو سال پیشرفت فیزیکی با افزایش 31% به 72 % برسد.

آقای حاجتی در ادامه تأکید نمود از محل اعتبار صندوق توسعه ملی تا کنون حدود 270 میلیارد تومان تخصیص نقد داشته صرفاً جهت تکمیل شبکه فاضلاب اهواز است که با اجرای آن بخش اعظمی از مشکلات دفع بهداشتی فاضلاب که از معضلات اهواز و اراضی و شهرهای پایین دست بوده حل خواهد شد، لذا اگر انتظار مردم این است که با اجرای این طرح مشکل آبگرفتگی معابر را نخواهیم داشت تصور اشتباهی است اجرای شبکه فاضلاب تنها بخشی از معضل دفع آب­های سطحی را بصورت اضطراری رفع می­کند و از سوی دیگر به دلیل نداشتن سیستم دفع آب­های سطحی هزینه­ های نگهداری شبکه فاضلاب را افزایش خواهد داد. متأسفانه جهت دفع آب­های سطحی تا کنون مطالعه ه­ای انجام نشده است.

وی در ادامه گفت باید درنظر داشت معضل دفع آب­های سطحی که از مطالبات به حق مردم شریف اهواز است با اجرای این طرح بصورت کامل حل نخواهد شد، امید است این مشکل با برنامه ­ریزی طی یک دوره میان مدت و از طریق منابع شهرداری اهواز و حمایت­های خاص سطح ملی رفع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *