جلسه مشترک سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان با مجمع نمایندگان استان برگزار شد

  • کد خبر: 3797
  • /
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 4:31 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان امروز20مهرماه1399در جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید گفت: اولویت‌های استان خوزستان که باید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به آن‌ها توجه ویژه شود، مورد بررسی قرار گرفت.

حاجتی اظهار کرد: درجلسه مشترکی که با مجمع نمایندگان خوزستان برگزار شد،ظرفیت‌های قانونی که اجرای آن‌ها چه در قانون برنامه ششم و چه در سایر قوانین مورد غفلت واقع شده‌اند، بررسی شدند.

ایشان افزود: همچنین تامین به موقع اعتبار طرح‌های ملی که برای ما اهمیت بسیاردارند رامیتوان از مسیر وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور ودر نهایت در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شوندرا پیگیری کرد، ومااین موضوع رادر این جلسه مورد بررسی قرارداده ایم.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان گفت:همچنین احیا واثربخشی نظام درآمد هزینه استانی مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.

امید حاجتی گفت:استفاده از ظرفیت‌ درآمدهای غیرنفتی استان جهت حل مشکلات و چالش‌های بسیار ضرروی می باشد.

وی افزود: همچنین پیشنهاداتی جهت نهادسازی‌های جدید نظیر ایجاد صندوق توسعه‌ منطقه‌ای که به سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت اشتغال کمک شود، ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نظام فعلی در بحث درآمد و هزینه به صورت متمرکز است و تمامی منابع درآمدی‌مان در خزانه کل کشور یک چرخش ملی پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود نتوانیم منابع وصولی در استان خوزستان را در زمان خودش به مصرف اولویت‌های‌مان برسانیم. ضمن اینکه نظام انگیزشی مورد نیاز هم برای اینکه درآمدهای غیرنفتی چه در استان خوزستان و چه ۳۱ استان‌ دیگر افزایش پیدا کند، در حال حاضر وجود ندارد.

حاجتی درپایان گفت: راه‌هایی که می‌تواند فضای رقابتی در کسب درآمدهای جدید غیرنفتی را تعیین و تصویب کنند نیز در این جلسه مرور شدند و امیدواریم با جمع‌بندی که رئیس مجمع نمایندگان خوزستان داشتند و تعامل مستمر و ایجاد کمیته‌های مشترک جهت حضور موثرتر در کمیسیون‌های بودجه، امسال شاهداثرگذاری حداکثری در تدوین و تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ در استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *