چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

  • کد خبر: 3789
  • /
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 7:20 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان ودبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان در چهارمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان که روز چهارشنبه 16 مهرماه در محل سالن جلسات حوزه ی استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت فعالیت های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان این سازمان برای اولین بار در کشور، مدلی را جهت ارزیابی پژوهش هایی که توسط این دستگاه ها از محل اعتبارات هزینه ای استان انجام می شود، تدوین کرده است.

وی افزود: بر اساس مدل مذکور، ارزیابی پژوهش ها در سه محور، رعایت قوانین، ضوابط و دستور العمل ها، مدیریت موثر و کارامد و کاربردی و اثربخش بودن پژوهش های انجام شده ،انجام می شود و منطق این مدل بر اساس شاخص ها و وزن دهی آنها است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان خوزستان با اعلام اینکه پس از ارایه نظرات اعضا، طرح مدل ارزیابی پژوهش های دستگاه های اجرایی به تصویب رسید، خاطر نشان کرد: طرح های شهر آزادی و بازنگری روستای قلعه چنعان نیز پس از بحث و بررسی های مورد نیاز تصویب شد.

حاجتی در خصوص طرح تشکیل گروه کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان، عنوان کرد: تشکیل این گروه با هدف ارتقا سطح بهروری اقتصادی اجتماعی و محیطی از نقشه و اطلاعات مکانی برای توسعه ی پایدار کشور است.

وی ادامه داد: کلیات طرح به تصویب اعضا شورا برنامه ریزی استان رسید و مقرر شد اعضا حداکثر ظرف مدت یک هفته نقطه نظرات خود را به سازمان مدیریت و برنامه یزی ارائه دهند تا در مراحل نهایی طرح اعمال شود.

حاجتی در خصوص مصوبه ی کارگروه زیربنایی روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در خصوص احداث طرح میدان میوه و تره بار در شهرستان کارون، بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و راکد در میادین میوه و تره بار شهرهای اهواز و شیبان و نزدیکی آنها به شهرستان کارون، این مصوبه در جلسه آینده شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *