برگزاری جلسه گرامیداشت یکم آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:به منظور گرامیداشت یکم آبان ماه ، روز آمار وبرنامه ریزی و تبادل نظر و انتقال تجربیات در نظام آماری جلسه ای وبینار(ویدئوکنفرانس)با حضور مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مرکز آمار ایران و معاونین آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان واستان های کرمانشاه، ایلام ،همدان،لرستان واراک به صورت وبینار در تاریخ29مهرماه 1399 برگزار گردید.

داوود آقایی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت های آماری است. بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌هنگام، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر نمی‌باشد.سه حلقه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت از حلقه های توسعه به شمار میرود. و این سه ملزوم و لازمه یکد یگرند.

آقایی در ادامه افزود: برای این مهم مركز آمار ايران وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور در تشكيلات كلان دولت جمهوري اسلامي ايران، به عنوان دبيرخانه شوراي‌عالي آمار مسئولیت تفسیر، پردازش، و تحلیل داده‌ها بعنوان پایه های آمار و اطلاعات از طریق تکنیک های آماری ونمایش کمی و کیفی عملیات‌های صورت گرفته از داده ها و اطلاعات خام و ايجاد هماهنگي و هدايت نظام آماري كشوررا بر عهده دارد.

مركز آمار ايران به عنوان مرجع رسمي تهيه، اعلام و انتشار آمارهاي رسمي كشور فعالیت های خود را با همکاری معاونت آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها باهدف انجام مأموريت‌هاي نوين انجام می دهد که می توان اهم فعالیت ها این معاونت ها را به شرح زیر بیان نمود : طرح آمارگیری اینترنتی کارگاه های صنعتی 50 نفر کارکن و بیشتر،آمارگيري از هزينه و درامد خانوارها،آمارگيري از نيروي كار،آمارگيري از معادن در حال بهره‌برداري،تهيه ‌شاخص‌هاي قيمت ،جمع‌آوري اطلاعات پروانه‌هاي ساختماني صادرشده، طرح آمارگیری تحقیق وتوسعه ، محاسبه تولیدناخالص داخلی استان ،تهیه سالنامه آماری، بهنگام رسانی فهرست جغرافیایی استان ، بهنگام رسانی نقشه های استان ،استقرار پایگاه دادSDI و…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *