جلسه مشترک سومین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وچهارمین کارگروه اقتصادی،اشتغال وسرمایه گذاری استان خوزستان برگزار شد

  • کد خبر: 3958
  • /
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 10:10 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:جلسه مشترک سومین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وچهارمین کارگروه اقتصادی،اشتغال وسرمایه گذاری استان خوزستان با حضور آقای شریعتی استاندار و آقای حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با 2دستور کار: 1-ارائه طرح بررسی تاثیرکرونا(کووید19)برتولیدبخش های اقتصادی استان خوزستان2-بررسی عملکرد تسهیلات کرونا(مدیریت جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری) بعداز ظهر امروز سه شنبه20آبان ماه1399در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزارشد.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:برای امروز چند دستور کار پیش بینی کردیم که همزمان با بحث کرونا در استان به عنوان یک مصوبه به دانشگاه شهید چمران ارائه شده است و از اساتید درخواست بررسی تاثیر بیماری کرونا بر بخش های مختلف اقتصادی در استان خوزستان شدتا ان شاءالله بتوانیم بسته سیاستی و حمایتی مناسب را که در حیطه اختیارات استان است و میتواند بگنجانیم را از یک طرف استخراج بکنیم و از طرف دیگر چنانچه پیشنهاداتی را که برای سطح ملی داریم در ادامه برنامه های مدیریت بیماری کرونا که در حال انجام می باشدبتوانیم نقش تجربی و تخصصی خودمان را دراستان خوزستان به نحو مناسب ادا کنیم.

حاجتی اظهار داشت:گزارشی که ازطرف دانشگاه ارائه شد سعی کرده اند از 3طریق آثار اقتصادی کرونا را بر کسب و کار ها ی بخش های مختلف استان بررسی کنند.

وی افزود:هدف اصلی از این کار که در استان انجام شد مسائل مبتلا به روز استان و کشور می باشد، ماسعی کردیم بر پایه های علمی آثار بیماری کرونا در بخش های مختلف اقتصادی استان را بررسی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:ما درجلسات متعدد استان تمام تلاشمان این است که مشکلات بخش خصوصی را دنبال بکنیم و بتوانیم آنهارا مرتفع کنیم.

امید حاجتی ادامه داد: ماباید انتظارتمان را از بررسی ها منطقی بکنیم، بیشترین محدودیت های که دولت در سیاسگذاری مبارزه با کرونا قرار داده است در بخش خدمات بود، خدمات طبیعتا زیر بخش های خیلی زیادی دارد از قبیل رستوران داری ؛هتل داری و غیره که در دوره هایی امکان فعالیت این بخش ها نزدیک به صفر رسید،بنابراین انتظارمان این هست در پژوهش ها تا جایی که اطلاعات و آمارها و بررسی های میدانی به شما اجازه میدهد ،در بخش خدمات جزئی تر بررسی شود.

حاجتی گفت:بخش خصوصی از وضعیت تحریم ها و بیماری کووید19بیشترین اثرمنفی را گرفت به همین علت می بایست بررسی ها بیشتر شود تا در واقع سیاست های حمایتی که بعدا بخواهیم بهشون بپردازیم رو بر بخش خصوصی متمرکز کنیم.

ایشان افزود:قرار نیست که با کم توجهی باعث شود بعضی از فعالین بخش خصوصی که تجمع جمعیت در آنها بیشتر می باشد به جهت کنترل بیماری کرونا بیکار شوند ومعضلات اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود.اگر تصمیمی می گیریم در ارتباط با مدیریت و حل یک مشکل،باید تبعات آن تصمیم در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه و ذینفعان و کار آفریننان اقتصادی به صورت کامل بررسی شود.

امید حاجتی در آخر گفت: خواهشمند است در حداقل زمانی که داریم همکاری لازم انجام شود تا بتوانیم هر چه سریعتر برنامه های حمایتی بیشتری را از سطح ملی تقاضا بکنیم و با دستور و فرمایشات آقای شریعتی استاندار استان خوزستان بتوانیم نهایت استفاده از محدوده اختیارات استانی برای کمک عبور از این بحران را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *