اولین جلسه کمیته بهره وری استان خوزستان با حضور وبیناری خانم پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره روی ایران امروز5 آذرماه 1399 برگزارگردید.

  • به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، اولین جلسه کمیته بهره وری استان با حضور آقای دکتر شریعتی استاندار خوزستان،آقای حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و حضور وبیناری سرکار خانم پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره روی ایران و تعدادی از مدیران استانی صبح روز چهارشنبه 5 آذر ماه سال 1399 در محل سالن جلسات حوزه ریاست استانداری خوزستان برگزار گردید.
  • در ابتدای جلسه امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان،پس از خیرمقدم به حاضرین دستور کار جلسه را شامل ارایه گزارش توسط آقایان دکتر فرازمند و دکتر کاویانی با موضوع بهره وری و صحبت های رئیس سازمان ملی بهره وری عنوان کردند.
  • ایشان در ادامه اظهار داشتند:که علی رغم اختصاص جایگاه ویژه بهره وری در دو برنامه اخیر و تکالیف دستگاه های اجرایی در این خصوص، ارتقاء بهره وری در کشور مغفول مانده است،امید حاجتی علت این امر را نبود بسترهای لازم در بخش خصوص و دولتی دانست و اظهار داشت بهره وری با احساس نیاز ایجاد می شود آن زمان که بتوانیم با امکانات موجود از طریق بهره وری، بخشی از رشد اقتصادی را محقق کنیم.
  • حاجتی افزود: فقدان نظام انگیزشی در بخش دولتی را علت ضعف در بکارگیری نیروی انسانی، انتصابات،جبران خدمات کارکنان، ارزیابی عملکردو … دانست وگفت: تا زمانی که بسترهای لازم مهیا نشود و نظام های پرداخت، مشوق ها و خروجی دستگاه های اجرایی واقعی نشود نمی توان انتظار دستیابی به بهره وری را داشت.
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بخش خصوصی نیز ایجاد انگیزه رقابت در بین فعالان اقتصادی را از راهکارهای دستیابی به بهره وری در این حوزه دانست و حمایت های طولانی مدت، بی هدف و بدون برنامه را از آسیب های بخش خصوصی خواند و گفت این آسیب ها تولید کالاهای با کیفیت پایین و قیمت بالا را در پی دارد.
  • ایشان در انتها عنوان کرد: با تدوین قوانین بالا دستی بدون توجه به ایجاد بسترهای قانونی و رفتاری لازم در بخش دولتی و خصوصی هیچ برنامه ای نمی تواند موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *