تشکیل کمیته طرح، برنامه و تامین منابع مناطق حاشیه نشین و مناطق کمتر توسعه یافته استان

  • کد خبر: 4397
  • /
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 3:30 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:اولین جلسه کمیته طرح، برنامه و تامین منابع مناطق حاشیه نشین و مناطق کمتر توسعه یافته استان در 4 اردیبهشت ماه سال 1400، در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان به ریاست آقای نیکو و با حضور جمعی از مدیران و روسای دستگاه های اجرایی در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و رییس و دبیر کمیته طرح، برنامه و تامین منابع ضمن اشاره به مشکلات و معضلات موجود در مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته، به تشکیل قرارگاه به دستور استاندار محترم خوزستان اشاره نمودند .

وی افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافت شده از اداره کل راه و شهرسازی بعنوان متولی این موضوع، بافت ناکارآمد استان خوزستان حدود 13350هکتار است که شامل 7800 هکتار بافت حاشیه، 4625 هکتار بافت فرسوده و 960 هکتار بافت تاریخی می­باشد و این اطلاعات مربوط به 29 شهر می­باشند. همچنین بیش از 58 درصد از بافت ناکارآمد استان، حاشیه­نشینی می­باشد ،28 درصد از کل بافت ناکارآمد کشور در استان خوزستان است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت که با توجه به مشکلات موجود در مناطق حاشیه نشین و تعدد دستگاههای دولتی و نهادها و … مقرر شد دستگاه‌های ذیربط مهمترین اقدامات انجام شده در این مناطق پروژه ها و مطالعات انجام گرفته و در حال انجام در این مناطق و اقدامات توانمند سازی اقتصادی در این مناطق را به دبیرخانه کمیته ارسال نمایند.

مهرداد نیکو رییس و دبیر کمیته طرح، برنامه و تامین منابع مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته در پایان بیان داشتند که چنانچه اعضاء برنامه ایی برای تثبیت و مدیریت رشد افسارگسیخته مناطق حاشیه ای دارند، آن را در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *