پیام تبریک ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بمناسبت اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی

  • کد خبر: 4917
  • /
  • ۱ آبان ۱۴۰۰ - 10:15 ق.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:مهردادنیکورییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ,در پیامی اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی را تبریک گفت.

متن پیام رییس سازمان به شرح زیر می باشد:

برنامه ریزی و سیاست گذاری به عنوان اصلی ترین وظیفه مدیریت صرفا از طریق دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح و به هنگام میسر است. به همین دلیل است که در تقویم یک روز به آمار و برنامه ریزی اختصاص یافته است که حاکی از پیوند این دو مفهوم می باشد. آمارها نشان می دهند که آیا تصمیمات و سیاست گذاری های انجام شده موفق بوده اند یا خیر و در صورت نیاز به اصلاح چگونه باید آن ها را بازنگری نمود؟ همچنین بخش عمده ای ار تکنیک های آینده نگری و پیش بینی نیز متکی بر روش های آماری است، لذا هرگونه سیاست گذاری نیز متکی بر آمار است. تولید آمارهای اقتصادی و اجتماعی یکی از وظایف حاکمیتی دولت در اکثر کشورها است ، که خوشبختانه در کشور ما این مهم سابقه طولانی داشته و مرکز آمار ایران و معاونت های آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها به این امر اهتمام می ورزند. اهمیت برنامه ریزی در آموزه های دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است، امیرالمومنین علي(ع) می فرمایند : قِوامُ العَيشِ حُسنُ التَّقدِيرِ و مِلاكُهُ حُسنُ التَّدبيرِ: پايداري زندگي به برنامه ‏ريزي درست و وسيله رسيدن به آن ، مديريّت صحيح است.

مستند سازی سوابق آمارهای رسمی وتهیه راهنما ها، پرسشنامه ها ونتایج طرح های آماری رسمی بخشی از فرآیند تولید و انتشار آمار است. از آنجا که هزینه تصمیم ها وسیاستگذاریها مدیریت عالی بالا است و همه آحاد جامعه را متاثر می سازد، لذا نظام آمار و اطلاعات ملی باید دارای آنچنان کارآیی باشدکه بتواند در زمان مناسب اطلاعات وآمارصحیح وبهنگام رادر اختیار تصمیم گیران وسیاستگذاران قرار دهد. همچنین اگر اطلاعات و داده ها به شبكه ها ي تصميم گيري ناقص باشد ، درجه اطمينان نسبت به تصميم اتخاذ شده كمتر خواهد بود و ارسال اطلاعات درست و بهنگام از دور افتاده ترين نقاط تا نزديكترين آنها منجر به اخذ تصميمات اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. برخود لازم می دانم اول آبان ماه را خدمت همه تلاشگران عرصه نظام آمار و برنامه ریزی تبریک عرض نمایم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *