رشد بودجه استان خوزستان در لایحه بودجه 1401از میانگین کشوری در مقایسه با سایر استان ها

  • کد خبر: 4990
  • /
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 10:13 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:دومین جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان با حضور مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رئیس مجمع نمایندگان و جمعی از نمایندگان استان مورخ 30آذرماه1400 با موضوع تبیین رویکردهای دولت در لایحه سال1401درمحل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تشکیل گردید.
مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد:در این جلسه ابتدا ویژگی های لایحه بودجه 1401 و تفاوت هایی که با لوایح سال قبل داشته است تشریح شد، ازجمله اینکه در لایحه بودجه 1401 رشداقتصادی برای همه استان ها هدف گذاری شده که این سابقه نداشته است،سالهای قبل در لایحه بودجه یا رشد اقتصادی هدف گذاری نمیشدیااینکه برش استانی نداشته است و برای اولین بار رشد اقتصادی برای استان ها هدف گذاری گردید.
نیکو در ادامه افزود:تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت برای هر استانی است که استان ها میتواند مازآد درآمدهای استانی فروش اموال منقول و غیر منقول را دراین صندق واریز کنندوبرای اعطای تسهیلات کم بهره و در واقع تکمیل پروژهای عمرانی خود از آن منبع استفاده کنند.
وی گفت:در خصوص اعتبارات و وضعیت بودجه استان در لایحه 1401 با 1400 مقایسه گردیدکه خوشبختانه ما در اکثر موارد شاهدرشد بودجه استان از میانگین کشوری در مقایسه با سایر استان ها بوده ایم.
ایشان ادامه داد: در خصوص وصول درآمدها رشد درآمد میانگین کشور 70%درصد بوده است واستان خوزستان 68% در نتیجه انتظار می رود که در سال1401 فشار کمتری به فعالان اقتصادی استان وارد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت : تمام طرح های عمرانی مربوط به استان خوزستان چه طرح های که در پیوست هستند با سازمان برنامه و بودجه استان ومبادله موافقت نامه میشوندو چه طرح هایی که بین وزارت خانه و سازمان برنامه بودجه کشور مبادله موافقت نامه صورت می گیرد وهمچنین ردیف های مربوط به استان خوزستان،همگی احصاءشدند.
مهرداد نیکو درآخر اظهار داشت:همه اینها در اختیار نمایندگان استان قرار گرفتندتا بتوانند با اطلاعات کامل در جلسات لایحه بودجه 1401حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *