روز ۲۷ خرداد برابر ۱۷ ژوئن روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی نامگذاری شده است.

  • کد خبر: 5444
  • /
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 8:44 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:روز ۲۷ خرداد برابر ۱۷ ژوئن روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی نامگذاری شده است.
به منظور تنویر افکار و ارتقاء آگاهی های عمومی از طرف اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان همایشی تحت همین عنوان در مورخ 28خردادماه1401 در سالن همایش های بین‌المللی سازمان آب و برق(گیت بوستان) برگزار گردید.
شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان زایی « عبور از خشکسالی با مشارکت همگانی» تعیین گردید و امید است با مشارکت مردم، سازمانهای مردم نهاد، سازمان های دولتی مرتبط با موضوع و تامین اعتبار مناسب بتوانیم از این چالش عبور کنیم.

ریاست سازمان  مدیریت و برنامه ریزی خوزستان به عنوان یکی از سخنرانان همایش ضمن پاسداشت این روز بیان داشتند، سرعت تغییر پدیده های طبیعی دو چندان شده است و شدت اثر گذاری آن ها نیز بر زندگی افزایش یافته،بیابان زائی نیز به علت تغییر در شرایط اقلیمی و همچنین برخی از اقدامات انسان تشدید گردیده است وسازگاری بین فعالیت های انسانی و ظرفیت محیطی از موضوعات اصلی می باشدکه در سند آمایش استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود:در سند آمایش استان ، برای 19 فعالیت عمده مناطق مجاز و اولویت دار مشخص شده است تا فعالیت ها به نحوی هدایت شوند تا سازگاری با اقلیم و محیط زیست داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *