در آستانه ابلاغ واجرای بودجه 1401  جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کارون با حضور رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان برگزار شد.

  • کد خبر: 5529
  • /
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 10:05 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:در آستانه ابلاغ واجرای بودجه 1401  جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کارون امروز مورخ 11تیرماه1401با حضور مهردادنیکورییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان درمحل سالن جلسات فرمانداری  این شهرستان برگزار گردید. 

در این جلسه در ابتدا  ضمن ارایه تصویری از اعتبارات شهرستان در سال 1400 گزارشی از وضعیت تخصیص ابلاغ شده بیان شد.

مهرداد نیکورییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: در سال گذشته ، مجموعا 149 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی به شهرستان ابلاغ و 73 میلیارد تومان تخصیص داده شد که بیانگر تخصیص 49 درصدی می باشد. با توجه به وضعیت  شاخص های برخورداری در مقایسه با متوسط استان   توجه خاص به این شهرستان شده  و تخصیص شهرستان 9 درصد  بالاتر از متوسط استان است.

ایشان افزود: طرح فاضلاب شهرستان کارون ذیل طرح جامع فاضلاب شهر اهواز قرار دارد که پس از سفر ریاست جمهور به استان 500 میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد. این طرح دارای دو سطح توسعه شبکه و بازسازی شبکه است که بخش توسعه ای آن عمدتا در شهر کارون قرار دارد که عملیات اجرایی آن شتاب گرفته است.

نیکو در بخش دیگری  از صحبت ها به ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان کارون به ویژه شیلات و آبزی پروری اشاره داشتند و بیان کردند که فاز دوم مجتمع آبزی پروری آزادگان و همچنین مجتمع دامپروری فارابی در اعتبارات 1400 مورد توجه قرار گرفته و برای مجتمع آزادگان حدود 13 میلیارد تومان و برای مجتمع دامپروری 2.2 میلیارد تومان تخصیص در نظر گرفته شد. ایشان با توجه به اهمیت طرح های فوق در اشتغال زایی  بیان داشتند که در سال 1401 نیز تعهدات دولت در زمینه تامین زیر ساخت ها دنبال خواهد شد. 

وی گفت:از آنجا که شهرستان کارون در مسیر شهرستان اهواز با شهرستان آبادان قرار دارد تامین اعتبار برای پروژه اورژانس بین جاده ای انجام شده است و از فرماندار خواستند تا در اسرع وقت نسبت به تامین زمین مورد نیاز اقدام شود.

همچنین ایشان به بازنگری در جمعیت با توجه به محدوده شهرستان به عنوان یکی از مطالبات شهرستان اشار ه نمودند، که این مهم در سال 1400 توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان انجام شد تا در توزیع منابع از جمله بو دجه عمومی و عوارض آلایندگی  مبنا قرار گیرد.

در این جلسه  آقایان  دکتر حسینی و مهندس یوسفی نمایندگان مردم در مجلس و دستگاه های اجرایی به بیان دیدگاه ها و مسایل شهرستان پرداختند که آقای نیکو  بیان داشت که از حداکثر  توان کارشناسی سازمان و  د ستگاه های اجرایی وهمچنین ظرفیت های قانون بودجه 1401برای رفع چالشهای شهرستان استفاده خو اهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *