تبریک رییس سازمان به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی

  • کد خبر: 5769
  • /
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 1:07 ب.ظ
  • /
  • اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) می فرمایند : «التدبیر قبل الفعل یومن العثار» تدبیر و برنامه ریزی قبل از کار، باعث مصونیت از لغزش و خطا است.

روز اول آبان به نام روز آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است، بی تردید برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمان ها برای رسیدن به اهداف، تعیین شده می باشد و همکاری و همفکری همکاران علاقمند و آگاه از جمله کارشناسان آمار و برنامه ریزی در کسب موفقیت های سازمانی دارای ارزش و اهمیت وافر است.

در دنیای امروز یکی از شاخص های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت های آماری است و حلقه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت از حلقه های توسعه به شمار می رود به طوری که دانایی بشر منوط به داده ها و اطلاعاتی است که ماهیت سمت و سوی حرکت بشر را تعیین می کند .

بدون تردید داده ها و اطلاعات آماری جامع و قابل اعتماد و بهنگام و در دسترس همگان اصلی ترین پیش نیاز برنامه ریزی و ارزیابی توسعه است . خلاء و کمبود در این زمینه بهره وری برنامه ریزی های توسعه و اقدامات اجرایی را کاهش می دهد .

بنابراین می توان نتیجه گرفت تمامی این موضوعات از داده شروع می شود و پاسخ به افزایش  تقاضاهای روز افزون کاربران برای دسترسی به اطلاعات آماری از طریق منابع داده ای نوین از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و  راه اندازی سامانه های اطلاعاتی و اتصال آنها به یکدیگر و تولید آمارهای ثبتی مبنا یک ضرورت برای ایجاد و اتصال پایه آماری جمعیت ، فعالیت ، املاک و مستغلات و کسب و کار می باشد. برای آنکه اطلاعات به طور مطلوب بر مدیریت تاثیر گذارد ، می بایست تصمیم ‌گیرندگان در هر نقطه ای از چرخه‌ مدیریت از آن اطلاعات استفاده کنند.

لذا ضمن گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی به کلیه همکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی،پژوهشگران و فعالین حوزه آمار و برنامه ریزی ، شاهد پیشرفت روزافزون در آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در جهت توسعه،پیشرفت و آبادانی استان باشیم.

 

 

مهرداد نیکو

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *