پیام روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان به مناسبت هفته وحدت

  • کد خبر: 5773
  • /
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 1:16 ب.ظ
  • /
  • اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا)

ایام باشکوه میلاد نبی‌ مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم بشارت بخش عالمیان برای ورود به دوران باشکوه و بالندگی ایمان و اهل ایمان در جهان است. با نگاهی به آموزه‌های الهی در قرآن و سیره پیامبر اعظم و اولیاء خدا و تجارب تاریخی این حقیقت را در می یابیم که امت اسلام برای حفظ و بقاء خود و برای بازیابی عظمت و اقتدار خویش یک راه بیشتر ندارد و آن اعتصام به حبل الهی و پرهیز از تفرقه و محور قرار دادن آیه شریفه:‌  مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ   است.

آری این دو شرط وحدت و رحمت با مسلمانان و شدت و مقابله با کفّار، برای شناخته شدن مسلمانان بعنوان پیروان راستین آن پیامبر بزرگ الهی از مهمترین ملاک ها هستند.

(هفتۀ وحدت)یادگار ارزشمند و گرانسنگ حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) است که همواره دغدغه اسلام و سرافرازی مسلمین را داشت و می گفت”…این وحدت کلمه باید محفوظ بماند که اگر خدای نخواسته این وحدت کلمه از دست برود و خدای نخواسته به شکست برگردیم، تا آخر دیگر ایران روی خوش به خودش نخواهد دید بنابراین همه ما مؤظف هستیم که این نهضت را با وحدت کلمه حفظ کنیم”. مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز گفتند: هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه ی دشمنی ها شکست ناپذیر خواهد شد.

اگر امت اسلامی می‌خواهد در میدان های علم، ترقی، پیشرفت مادی، تسلط بر سرنوشت خویش، رهایی از سلطه بیگانگان و سعادت درونی و بیرونی پیشرفت کند، راهش با کلمه توحید و توحید کلمه است. مراکز قدرت استکباری تلاش کرده ‌اند در دنیای اسلام از هر وسیله ‌ای برای تجزیه، تفرقه و اختلاف استفاده کنند. اگر امروز پیکر ملت فلسطین خون‌آلود است و مصیبت و غم آن ملت تا اعماق جان انسان های دردمند نفوذ کرده است، به خاطر اختلاف کلمه مسلمانان است. اگر وحدت کلمه بود، این وضعیت به وجود نمی‌آمد؛ اگر مسلمانان می‌خواهند فلسطین را نجات دهند و اگر می‌خواهند در بلاد اسلامی، دشمن نتواند مسلمانان را زیر فشار قرار دهد، راهش در وحدت کلمه و وحدت ملت ها، دولت ها و وحدت شعارهاست.سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان به مناسبت هفته وحدت و همچنین در آستانه میلاد مسعود و پر برکت حضرت ختمی ‌مرتبت محمد بن عبدالله (ص)، ضمن عرض تبریک و تهنیت این ایام مبارک عموم مسلمانان و به‌ویژه امت شهید پرور ایران اسلامی ، از خداوند قادر و متعال سربلندی و سرافرازی تمام مسلمین جهان را مسئلت می‌نمایند.

روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *