یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان تشکیل شد.

  • کد خبر: 5839
  • /
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 5:09 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان  به ریاست آقای خلیلیان  استاندار و دبیری مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان مورخ 20آذرماه1401با 2دستور کار:1-ارائه سیاست های کلی و نظام نامه برنامه هفتم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی2-ارائه برنامه الگو کشت محصولات کشاورزی در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان بیان کرد:ازآنجایی که کشور درآستانه ورود به تدوین برنامه هفتم می باشد شیونامه تدوین این برنامه درشورای برنامه ریزی و توسعه استان به بحث گذاشته شد.

نیکو ادامه داد:دربرنامه هفتم توسعه رویکرد تدوین برنامه مسئله محور می باشدکه 12مسئله اصلی برای سطح کشور شناسایی شده و به استان ها و وزارت خانه های ذیربط ابلاغ گردیده است،از جمله میتوان اشاره کرد به حوزه اقتصاد دریا محور، اقتصاد دیجیتال،مسکن و…  از جمله مسائلی هستند که جزو مسئله اولویت دارکشوراشاره شده است.

وی گفت:در حوزه الگو کشت به استناد بندب تبصره 8قانون بودجه ،وزارت جهاد کشاورزی  موظف است که در سال جاری الگو کشت را تهیه و برای اجرا ابلاغ کندکه این مهم انجام شد.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان اظهار داشت:  الگو کشت خوزستان با توجه به جایگاهی که استان درحوزه کشاورزی دارد تاثیر بسزایی در افزایش تولید وبهره وری آب دارد که این مهم  منجر خواهد شد تولیدات کشاورزی استان از 5/15 میلیون تن به 16میلیون تن افزایش پیدا کندوهمچنین کاهش مصرف آب به میزان 500میلیون متر مکعب که به منظور این که بتوانیم این الگو را اجرا کنیم مقرر شدکارگروهی تشکیل شودبا حضور دستگاه های ذیربط  از جمله :سازمان آب و برق،سازمان جهاد کشاورزی وسازمان برنامه وبودجه که تمهیدات لازم برای اجرایی شدن الگو کشت را انجام دهند و پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *