دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان برگزار شد.

  • کد خبر: 6701
  • /
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 3:08 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان : دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در 15 اسفند ماه 1402 به ریاست جناب آقای حسینی محراب استاندار محترم و با دو دستور کار بررسی 1-مطالعه شناسایی و تهیه چارجوب سند برنامه ریزی محدوده ها و محلات نیازمند باز آفرینی شهر اهواز و 2-نتایج مطالعات گردشگری در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار گردید. مهرداد نیکو، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و دبیر شورا، ضمن خیر مقدم به اعضای شورا، استاندار محترم و معاونین استاندار از حماسه آفرینی مردم شریف استان و حضور پر شور آنان در انتخابات مجلس دوازدهم قدردانی نمودند. ایشان بیان داشتند دولت و مجلس به عنوان دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و تشکیل مجلس قوی که اشراف به مسائل داشته باشد و بتواند ضمن تعامل سازنده با دولت قانون گذاری و نظارت موثری هم داشته باشند در راستای توسعه کشور است. ایشان همچنین به ساختمان جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که محل برگزاری دوازدهمین جلسه شورا است اشاره نمودند و بیان داشتند این ساختمان دارای سه کاربری اداری، آموزشی و همایشی -کنفرانسی است که امروز و با برگزاری این جلسه فضاهای همایشی آن نیز رسما و با حضور استاندار محترم افتتاح گردید.

در این جلسه بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی و مصوبه ستاد باز آفرینی شهری استان 62 محله ناکارآمد شهری در شهر اهواز به تائید رسید. لازم به ذکر است محلات ناکارآمد 16 درصد مساحت و 32 درصد جمعیت شهر اهواز را تشکیل می دهد. بر اساس قوانین و ضوابط برای باز آفرینی این محلات مشوق هایی نظیر تسهیلات کم بهره و اختصاص اعتبار به عملیات زیر بنایی و رو بنایی در نظر گرفته می شود. در این جلسه و در راستای معرفی جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی خوزستان به گردشگران از مستند خوزستان زیبا که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، صدا وسیما و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تهیه شده است رونمایی شد. همچنین 4 طرح سرمایه گذاری شامل در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع خانگی به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *