توسعه پایدار خوزستان ملزوم تفیض اختیارات به مدیران استانی است/ لزوم پیگیری مطالبات استان با جدیت در سطح ملی

  • کد خبر: 3785
  • /
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 8:20 ب.ظ
  • /
  • اخبار

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تفیض بخشی از اختیارات ملی به مسئولین استانی را یکی از محورهای برنامه توسعه پایدار استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، سه شنبه15مهرماه1399دومین جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری در سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

امید حاجتی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان و دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به برنامه توسعه پایدار اظهار کرد: این برنامه علاوه بر اینکه بروز رسانی شده، مواردی از آن نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.وی افزود: رویکرد برنامه پیشین توسعه استان، اعمال سیاست های مدیریتی خاص در برخی مناطق از استان بوده است، به همین منظور برای تقویت حاکمیت و اقدامات مدیریتی، بهبود شاخص های توسعه این مناطق بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه شاخص های برنامه ریزی در این مناطق به عنوان علت توسعه نیافتگی تعیین شدند، تصریح کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی استان، برنامه توسعه پایدار خوزستان با نگرش و ماهیت استراتژیک، تدوین شد.

حاجتی با بیان اینکه در برنامه توسعه پایدار استان، بخش های مختلف مدنظر قرار گرفته شده و استراتژی های مواجه با مسائل تدوین شده است،

خاطر نشان کرد: به همین منظور شاخص های چگونگی هدفگذاری های استان برای تحقق برنامه ریزی ها نیز تدوین شد.رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از تصویب این برنامه در شورای سیاستگذاری برنامه توسعه پایدار استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، رییس کل دادگستری، فرمانده سپاه استان و مدیرکل اداره اطلاعات خبر داد و گفت: این برنامه در حال حاضر برای انجام بررسی های کارشناسی به وزارت کشور ارسال شده تا پس از آن در شورای عالی امنیت ملی تصویب و به عنوان یک تکلیف برای دولت، زمینه اجرای آن در قالب برنامه هفتم توسعه و بودجه های سنواتی فراهم گردد.

وی یکی از چالش های استان در حوزه اقتصاد را مربوط به وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال در استان دانست و اضافه کرد: در برنامه توسعه پایدار استان شاه بیت حوزه اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری 14 درصدی به هفت درصد تعیین شده که این میزان از میانگین نرخ بیکاری دو استان مطلوب کشور الگوبرداری شده است.

حاجتی با بیان اینکه برای تحقق نرخ بیکاری هفت درصدی استان با جامعه آماری 220 هزار نفری، باید 110 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود، افزود: در صورتی که در انجام رویه های مدیریتی و برنامه ریزی به منظور سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد، مشکل و چالشی رخ ندهد و اختیارات لازم به استان تفیض گردد، استان خوزستان به 540 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی تاکیدکرد: برای اینکه ظرفیت های لازم برای اجرای برنامه توسعه پایدار خوزستان فراهم شود، باید مطالبه گری های استان در سطح ملی با جدیت و منسجم مورد پیگیری قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *