مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی برگزار شد.

  • کد خبر: 6381
  • /
  • ۱ آبان ۱۴۰۲ - 8:18 ق.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:امزوط مورخ 30مهرماه1402مراسم گرامی داشت روز آمار و برنامه ریزی در سالن آمفی تئاتر سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان برگزار شد که در ابتدای این مراسم مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ضمن تبریک روز آمار و برنامه ریزی و تقدیر و تشکر از فعالان و کنشگران این حوزه، با بیان اهمیت جایگاه آمارهای صحیح و درست در نظام برنامه ریزی، تصریح نمودند که تولید آمار صحیح باید با تحلیل و تولید محتوا همراه شود تا نتیجه مطلوب بدست آید.

همچنین ایشان خاطر نشان کردند یکی از مهمترین موضوعات در بحث نوین سازی نظام های آماری دنیا،  تهیه و تولید آمارهای رسمی از طریق  استفاده از  شیوه ثبتی مبنا است.

در ادامه داوود آقایی معاون آمار و اطلاعات سازمان، نیز ضمن خوش آمدگویی به حاضران و تبریک اول آبان روز آمار و برنامه ریزی، با اشاره به اهمیت و کاربرد علم آمار در جامعه امروز، به ضرورت برنامه ریزی صحیح در راستای استفاده از مهارت های آماری در تحلیل و بررسی مسائل اشاره و تهیه آمار دقیق و استفاده از آن در برنامه ریزی را یکی از ابزارهای اساسی برای مدیریت سازمان­ها در رسیدن به اهداف تعیین شده عنوان نمودند.

سپس آقایی  با ارائه گزارشی از مهم ترین اقدمات انجام شده این معاونت طی سال گذشته، نتایج محاسبه شاخص های اقتصادی استان از جمله نرخ بیکاری، تورم، ارزش افزوده بخش های عمده اقتصادی و وضعیت داده و آمارهای ثبتی را بیان نمودند. همچنین عنوان کردند که در بخش نقشه و اطلاعات مکانی و در راستای توسعه زیرساخت داده مکانی (SDI)، اتصال 24 دستگاه اجرایی به ژئوپورتال استانی انجام و اقدامات لازم برای اتصال سایر دستگاه­های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین از محل اعتبارات استانی برای تهیه نقشه هوایی برای شهرهای حسینیه، بندر امام خمینی، رامشیر، دهدز، ملاثانی، شهر امام، میانرود و صفی آباد با بخش خصوصی قرارداد منعقد گردیده است.

در خاتمه مراسم نیز از رابطین برتر دستگاه های اجرایی استان در حوزه معاونت های آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و بودجه تقدیر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *