بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از آزمایشگاه و موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

  • کد خبر: 6488
  • /
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 11:10 ق.ظ
  • /
  • اخبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان در جلسه شورای اداری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت وبرنامه ريزي خوزستان روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ضمن بازدید از ساختمان موزه تاریخ طبیعی ، آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه شورای اداری این اداره کل نیز شرکت کرد.
وی در جمع روسای ستادی و ادارات تابعه محیط زیست خوزستان در سخنانی ضمن
گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست از مدیر کل و مجموعه محیط زیست استان به خاطر برگزاری نخستین کنگره ملی شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست در خوزستان تقدیر  کرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه و محیط زیست پرداخت و گفت: بر اساس تعریف توسعه که سازگاری بین انسان و محیط زیست مشخص شده ولی همانگونه که همه می دانند بخش‌های صنعت دغدغه اصلی سود  اقتصادی می‌باشد.
وی به جایگاه مهم و بسیار موثر  سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه اشاره کرد که هم باید ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی باشد و هم حافظ محیط زیست که صنعت با کمترین آسیب به محیط زیست فعالیت خود را ادامه دهد.
نیکو در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت استان خوزستان در کشور اشاره کرد و گفت:خوزستان با دارا بودن ۴ درصد از مساحت کل کشور دومین استان اقتصادی کشور محسوب می‌شود و ۱۵ درصد از درآمد اقتصادی کشور از این ۴ درصد حاصل می‌گردد و این موضوع باعث شده تا تداخل بین محیط زیست و توسعه در این نقطه از کشور بیشتر از سایر مناطق باشد.
رییس سازمان برنامه ریزی استان گفت این استان از لحاظ زیست محیطی از استان‌های مهم و غنی محسوب می‌شود و این وظیفه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان را سنگین می‌کند.
وی ادامه داد مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در کنار محیط زیست قرار دارد تا علاوه بر حفظ محیط زیست کارهای اقتصادی در استان نیز به خوبی انجام شود و حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان به افزایش دانش زیست محیطی در جامعه اشاره کرد و گفت با پیشرفت‌های علم و ضریب نفوذ کار محیط زیست نیز افزایش یافته. و اطلاعات عمومی مردم نسبت به موضوعات زیست محیطی افزوده شده.

او گفت  خوشبختانه امکانات و تجهیزات آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بروز و مناسب می باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع معضلات زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت بر اساس تحقیقات انجام شده یکی از دلایل مهاجرت نیروهای انسانی از استان مسائل زیست محیطی می‌باشد که این نشان از اهمیت مسائل زیست محیطی در زندگی مردم دارد.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اشاره کرد و گفت به برنامه نیازسنجی  نیروی انسانی در برخی از ادارات استان  شروع شده که یکی از اداراتی که با کمبود نیرو مواجه است اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان می‌باشد که این برنامه در این اداره کل نیز اجرایی و خواهد شد.
نیکو در بخش پایانی سخنان خود به موضوع عوارض آلایندگی استان اشاره کرد و گفت برای نخستین بار در استان بخش از این درآمد ها برای رفع معضلات زیست محیطی و خرید تجهیزات پایش اختصاص یافته و از مسئولین محیط زیست استان خواست اگر هریک  از بخش مربوط در این حوزه به تعهدات خود عمل نکرده اند  به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارش تا اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان ، وضعیت نیروی انسانی ، پست های بلا تصدی ، امکانات و تجهیزات اداری ، وضعیت محیط زیست طبیعی و انسانی ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *