دومین جلسه کمیته بهره وری استان خوزستان تشکیل شد.

  • کد خبر: 6577
  • /
  • ۲ بهمن ۱۴۰۲ - 1:49 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:دومین جلسه “کمیته بهره­ وری استان خوزستان” در روز شنبه30 ام دی ماه با حضور حجت ­الله دهدشتی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان، مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه­های اجرایی، در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری  برگزار شد.

در ابتدای جلسه،  نیکو به اهمیت و جایگاه بهره ­وری در برنامه­ های توسعه کشور و نقش آن در توسعه و اعتلای استان اشاره نموده و از نمایندگان دستگاه­های اجرایی خواستند تا موضوع بهره ­وری را بر اساس حل مشکلات و مسایل بخشی که برای مردم قابل لمس است؛ جهت­ دهی نمایند. ایشان با ذکر مصادیقی از شاخص بهره ­وری در بخش­های کشاورزی، گردشگری و سلامت بیان داشتند در صورتی که بهره ­وری در راستای ارتقای شاخص­های مرتبط با خروجی دستگاه­ها برای جامعه باشد، توسط مردم قابل لمس است.

در ادامه جلسه، نظامنامه بهره­ وری سال 1402 و گام­های آن از سوی همکاران معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مجددا” تشریح و بر استقرار آن تاکید گردید. سپس هر یک از دستگاه­های اجرایی به بیان اقدامات خود جهت استقرار چرخه مذکور و گام­های اجرایی آن و بیان مشکلات خود در مسیر پیشبرد برنامه پرداختند.

 دهدشتی با بیان نقش بهره ­وری در استفاده موثر از منابع استان و جبران عقب ماندگی­ ها، بر لزوم استفاده از ظرفیت این کمیته و نظامنامه موجود جهت بهره­مندی از ظرفیت­ها، شناسایی نظام مسائل استان و حل مشکلات مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره نموده و خواهان تشکیل منظم کمیته ­های بهره­ وری دستگاه­ها و استان، بازبینی برنامه ها متناسب با نیاز استان و تکمیل کاربرگ های موجود در نظامنامه در اسرع وقت گردیدند.

در نهایت مقرر گردید بازنگری در شاخص­های بهره ­وری مرتبط با بخش­های سلامت، گردشگری و آموزش و تکمیل شاخص­های بخش­های کشاورزی و شیلات صورت پذیرد. همچنین اقدامات لازم جهت توسعه فرهنگ بهره ­وری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، طراحی و اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *