یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان برگزار شد.

  • کد خبر: 6641
  • /
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 12:32 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان به ریاست حسینی محراب استاندار خوزستان و دبیری مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان امروز مورخ 25بهمن ماه 1402درمحل سالن جلسات حوزه استاندار با دو دستورکار1-پیشنهاد کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی عشایری شهری و آمایش سرزمین ومحیط زیست جهت تامین نهضت ملی زمین و مسکن در 47روستا2-بررسی طرح پیشنهادی جامع-تفصیلی شهرهای صیدون ومیداوود برگزار شد.

مهردادنیکو دبیرشورای برنامه ریزی وتوسعه استان در ابتدای مصاحبه بیان کرد: امروز در این شورا دو دستور کار مورد بررسی قرار داده شد که دستور کار اول مربوط به طرح نهضت ملی زمین و مسکن بود.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان ادامه داد:طرح نهضت ملی زمین ومسکن یکی از طرح های محوری است که دولت برای تامین مسکن بخصوص برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه بجد پیگیر آن می باشد.

نیکو گفت:یکی از محدودیت های که برای طرح نهضت ملی زمین ومسکن وجود دارد تامین زمین می باشد، در جلسه امروز تصمیمی گرفته شد برای روستا هایی که در حریم شهرها هستند و دارای موقعیت مطلوبی می باشند این اراضی به آن روستاها الحاق شود.
دبیرشورای برنامه ریزی وتوسعه استان خوزستان اظهار داشت: 51 روستا مطرح و 48روستا به تایید رسید ودر نهایت برای اینکه در اختیار متقاضیان قرار بگیرد حدود هزار و ششصد هکتار اراضی به این 48 روستا داده خواهد شد.
وی گفت:دستور کار دوم مربوط به طرح های سرمایه گذاری می باشد که این طرح های بعد از اینکه 22 مجوز خود را دریافت کردند به تایید کارگروه زیربنایی رسیدندو براساس آیین نامه می بایست وارد شورای برنامه ریزی و توسعه استان شوند و تصویب شوندکه خوشبختانه همه این طرحها به تصویب رسیدند.
ایشان در آخر افزودند: با توجه به اینکه استان خوزستان قطب کشاورزی می باشد نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد که عمده این طرح ها در ارتباط با صنایع تکمیلی و تبدیلی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *