در دیدار رهبر معظم انقلاب با برگزار کنندگان کنگره 24 هزار شهید استان در پنجم اسفند ماه “ضرورت نگاه ویژه به ظرفیت های فرهنگی خوزستان در کنار سایر قابلیت های این استان”

  • کد خبر: 6677
  • /
  • ۵ اسفند ۱۴۰۲ - 6:47 ب.ظ
  • /
  • اخبار

دومین کنگره گرامیداشت 24 هزار شهید استان خوزستان پس از  دو دهه در 17 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. اینجانب به اتفاق دست اندرکاران و برگزار کنندگان این رخداد فرهنگی و جمعی از مدیران لشکری و کشوری ، منتخبی از اقشار مختلف و خانواده معزز شهدا در پنجم اسفند ماه به حضور رهبری معظم انقلاب شرف یاب شدیم. رهبری معظم انقلاب با مروری بر  نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم و مقاومت مردم خوزستان  در دوران دفاع مقدس و تجلیل از مقام شهیدان بیان داشتند ، امام خمینی (ره) با شناخت عمیق از اراده مردم ایران و ظرفیت های دین اسلام در هدایت جامعه ، الگوی جدیدی از اداره کشور با عنوان جمهوری اسلامی را پایه گذاری نمودند و تمام موفقیت های نظام را مرهون همبستگی این دو عنصر یعنی اراده مردم و ایمان اسلامی دانستند . معظم له  خوزستان را  سنگر مقاوم انقلاب و محل بروز اراده مردم و ایمان اسلامی خطاب نمودند. ایشان استمرار نقش آفرینی مردم خوزستان در مبارزات ضد استعماری و همچنین دوران دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگی غنی این خطه برشمردند. ایشان توجه به ظرفیت فرهنگی استان  در کنار ظرفیت های نفت، گاز، صنایع و دسترسی به دریا و تجارت را ضروری دانستند. نکته ای که بدرستی در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت و لازم است مورد مداقه نظام برنامه ریزی  به ویژه برنامه ریزان فرهنگی کشور نیز قرار گیرد  شناخت دقیق از ابعاد فرهنگی استان و برنامه ریزی برای استفاده از این سرمایه است.

ساخت چهار فیلم ، یک صد مستند ، 200 عنوان کتاب ، برگزاری نمایش آستان عشق در 10 شب برای 10 هزار نفر، کاشت 24 هزار نهال به یاد شهدا به همراه تبلیغات محیطی در شهر اهواز و سایر شهرهای استان و برگزاری اجلاسیه در 17 اسفند ماه با حضور مسئولین ملی بخشی از  نتایج این رخداد عظیم فرهنگی است که با مدیریت ستاد کنگره و تشکیل 25 کمیته انجام شد. به منظور تحقق منویات رهبری در این دیدار مبنی بر توجه به ظرفیت فرهنگی خوزستان در کنار ظرفیت های طبیعی و ژئوپلیتک آن لازم است این کنگره و مراسمی از این دست از محدوده زمانی برگزاری آن فراتر رود و آثار آن در سطح جامعه رصد شود. با این نگاه  کنگره 24 هزار شهید استان خوزستان می تواند سرآغازی باشد بر این حرکت فرهنگی

      مهرداد نیکو

ششم اسفند ماه 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *